isgata i botaniska trädgården.

Idag gjorde jag misstaget att "gena" genom Botaniska Trädgården på vägen hem från skolan. Botaniska bestod idag av cirkus 2% växter och 98% is (eventuellt en liten överdrift). Vi kan sammanfatta det hela med att det var rätt äventyrligt för undertecknande eftersom undertecknande är rätt dålig på att inte ramla/halka/tappa balansen. Egentligen borde jag kanske ha vänt och gått runt skridskobanan istället, men jag var liksom redan inne i skräpet när jag upptäckte isen. Mot alla odds lyckades jag i alla fall ta mig helskinnad till andra sidan och nu är jag hemma. Promenaden genom Botaniska tog säkert mer än dubbelt så lång tid som det brukar ta eftersom jag var tvungen att ta myrsteg, men jag är mest glad att jag inte kom hem med bruten lårbenshals... 
 
Isgata deluxe och träd som inte insett att jag bestämt att det är vår.

Isgata deluxe på nära håll. Det ser ut som det är slask, men det är det inte.
 
Jag känner mig duktig som har bilder att illustrera inlägget med! Det hör liksom inte till vanligheten. Hursomhelst. Nu ska jag dricka kaffe. Over and Out.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback