jag vill verkligen älska dig, johnny.

Jag lyssnar på Johnny Marrs första riktiga soloalbum "The Messenger" som släpptes för ett bara dagar sedan och jag vill så gärna älska det, men det gör jag inte. Missförstå mig rätt; Skivan är inte dålig. Den är rätt bra, men den är inte "jag-avlider-och-vill-aldrig-lyssna-på-något-annat"-bra vilket jag hoppades lite på eftersom det är Johnny FREAKING Marr vi pratar om. Marr är en mästare på gitarr och det märks, men för mig klickar inte riktigt texterna/sången. Det saknas något och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Bästa spåret (efter första lyssningen) är i alla fall New Town Velocity som har ett väldigt Smiths-igt sound som jag gillar (klart att jag gillar det - eh). 
 
Jag kommer nog att införskaffa albumet. Förr eller senare. Tills dess:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback